Bazsalikom

Ez az egyik kedvenc fűszerem. Olyan illata van, hogy váááá! 

Jövőre azt hiszem ezzel is el fogok szabadulni, mert rengeteg fajtája van, mind ki akarom próbálni. 

Az idén mindösszesen két fajta kelt ki nálam. Nagyon nehezen bújt ki a földből, pedig nem is ültettem túl korán és - mivel nagyon száraz volt a tavasz - még öntöztem is szorgalmasan. Az igaz, hogy a tavasz öntözés meg olyan keménnyé tette a földet, hogy azon is nehezen tör át a növényke. Lazítottam ugyan körülötte a talajt, de amíg nem bújtak ki, addig csak távolabb és amíg kicsik is nehéz gondozni, nehogy sérüljenek a gyökereik. 

Amiért haragszom, hogy nem tüntetik fel a magvak csomagolásán, hogy mik  vannak benne. Bazsalikom mix oszt jónapot. 

k_20200727_095830.jpg

Mindenesetre kelt zöld bazsalikom nálam és ugyancsak zöld levelű, de bordós virágú is. Lassan össze kéne már morzsolni a megszárított növényeket és behozni. És megszaglászni, igazság szerint még nem is néztem meg, hogy mi a különbség a kettő között, pedig lassan már magba is mennek. Fogok gyűjteni róluk magot, szeretem a saját magvaimat ültetni.