Tigridia

Még nagyon kora tavasszal vettem a hagymáit, de csak május környékén ültettem ki, cserépbe, mert nem télálló növény. Így majd a cseréppel együtt beteszem télire és úgy fog áttelelni. 

Úgy tapasztaltam, hogy elég vízigényes, nem kell persze tocsognia a vízben, de a rendszeres, viszont nem túlzó öntözést kedveli. 

Lándzsa alakúak a levelei és magas, vékony virágszárakat hoz, ezért karókat tettem mellé. Hogy ne kelljen nagyon teletűzdelni karókkal, olyan ágakat vágtam, ami többfelé ágazik, így egy karó több szárat is megtámaszt. 

A szárak végén hozza a virágait, nekem sárgák és pirosak nyíltak, impozáns virág, de nem tart túl sokáig, egy nap alatt vége van, sőt hamarabb, mert már délutánra összecsukja magát. Viszont a virágszáron több virág is fejlődik, ezért ne vágjuk le a szárat. Van, hogy minden nap hoz virágot, de olyan is volt, amin több nap után fejlődött ki a következő bimbó. 

20200623_125520_k.jpg

20200628_093146_k.jpg