Eső után

Minden, de igazán minden beindult a kertben. 

Egy csomó növényről azt hittem, hogy már nem fognak kikelni, de a zöme bújik és növekedik, ennyit ér az eső a locsolással szemben. 

Előbújtak a répák is, nem mindenütt, de azt hiszem a mag nem jó ott, ahol nem jött elő a répa. Sajnos a petrezselyem nem kelt ki csak nagyon hézagosan, viszont a mizuna, aminek a helyére már majdnem ültettem valamit, az szépen kikelt. Kicsit gyatra a paszternák is, és az északi gyökérzöldség is, de mindegyikből lesz valamennyi. 

Virágzik a lóbab is, remélem lesz rajta sok. És minden jön, bújik, növekszik! Picik még, de ha lesz elég eső, akkor tényleg dús lesz a kert és gazdag a termés. Már ültettem ki palántákat is, pár  paradicsomot és az egyébként szabadban növő jégsalátából is ültettem szét pár palántát. Ezt úgy tervezem, hogy majd hetente ültetek a sűrűn növő kis növények közül szét, hogy folyamatosan legyen nagy salátám. 

A pak choit ládában növesztettem szintén palántának, azt is szétültettem már párat, hogy legyen helye kifejlődni. 

Kibújtak a bokorbabok is, a keleti ölesbab is, de ebből a hétvégén ültettem újabb adagot és fel is karóztam rögtön.

Hétvégén felosztottam az ól helyén lévő darab földet és jó, hogy megázott a talaj, mert így szét tudtam verni a nagyobb rögöket, amik még kora tavasszal összeálltak, mert kiszáradtak. Kicsit agyagos az a rész és a kerítés melletti rész is, ott is elapróztam a rögöket, széthúztam rajta a trágyát, amit apu dobált rá és milyen jó most annak a talajnak, mert lazítja a trágya. Azt a komposzthalmot, ami mellette érik, ősszel rá fogom húzni ott a talajra és beásom bele, hogy javuljon az összetétele.

Kaszáltam egy is darabot a hétvégén, de folytatnom kell, nem szeretném, hogy túl nagyra nőjön a fű. Ágakat s vagdostam, amik a kivágott  fákról vannak még ott... már nem sok van, végre látom az alagút végét és akkor majd a közte növő füvet is le tudom vágni. 

 

Hát... tegnap bekukkantottam a kert végébe is... huh! Tele van virágzó vérehulló fecskefűvel. Tavaly nem igazán foglalkoztam ezzel a résszel és úgy elszaporodott ez a növény és egy másik is, aminek hatalmas levelei vannak és még kihúzni se lehet a földből, ez utóbbit majd ásóval kell kiásni, mert ráadásul évelőnek látom. 

A vérehulló fecskefüvet legalább ki tudom szedni gyökerestől, mert a felső, humuszos rétegbe kapaszkodik csak. Neki is álltam tegnap és ma délután is szedtem kifelé, hogy hírmondó se maradjon belőle. Most kell, nehogy magot tudjon érlelni. 

Aztán majd sorban a többit is kiszedem onnan, a nagylevelűt ki kell ásnom és a bürköket is, abból is elég sok van. Utána pedig a ragadós galajt is kiirtom, mert az van elszaporodva azon a területen, de nagyon. Azt még kaszálni se nagyon lehet. Ősszel majd az egész részt rendbe kell tennem, felgereblyézni, hogy feltisztuljon kicsit a talaj... bár, olyan jó minőségű, hogy csuda, gondolom a folyton visszakomposztálódó növényektől. Lehet, hogy azt csinálom, hogy oda is teszek egy rakás komposztálandó növényt, már úgyis nagyon tele a komposzt. 

Lehet, hogy tele lesz a kertem komposzthalmokkal, de nagyon praktikus, mert maga alatt kiirtja a füvet és remek talaj marad,  amikor átforgatom.