Összevissza mindenfélék

Bekergetett az eső, de nem panaszkodom, sőt! Csak hadd essen.
Egyébként már befejeztem a batáta helyének az előkészítését. Hetek óta nem tudtam csinálni, mert annyira kemény és száraz volt a föld, hogy az ásóvillát se tudtam belenyomni igazán mélyre. Most viszont jó puha, mert megázott és rögtön neki is álltam, aztán el is gereblyéztem, szétvertem a nagy rögöket... hogy aztán majd tényleg batáta kerül-e bele, azt meglátjuk.
Rengeteg palántám van, nem tudom lesz-e elég hely nekik, ha nem, akkor a batátát elhalasztom jövőre, vagy máshová teszem.
Illetve elkezdtem - szintén ásóvillával - kiszedni a füvet a kerítés mellett, mert szeretnék feltenni egy új darabot a belátásgátlóból.
És azt a darab földet, ami éppen mellette van, ki is akarom még gyomlálni. Azon gondolkodom, hogy mit tegyek bele. Nem terveztem vele semmit, de nem hagyom visszafüvesedni, ha már ősszel felkínlódtam az ásóval, tiszta parlag volt, majd megszakadtam vele.
A szegény oregoni hamisciprus, amit ősszel ültettem, nem biztos, hogy meg fog  maradni... de még látok benne élő részt, nem veszem ki, hátha... ez annyira gyönyörű növény, nagyon szeretném, ha megmaradna.
Szerdán reggel "loptam" az Auchannál két friss hajtás fehér lilaakácot (ez így borzasztó hülyén hangzik, de így is árulják, (Wisteria Sinensis Alba)) és majd ezeket is el akarom dugványozni még ma.
Tamariskát  is akartam csórni benzinkútnál, most virágoznak, de végül nem volt már kedvem megállni, majd legközelebb, de még az idén akarok belőle gyökereztetni, mert nagyon szeretem, az egyik kedvenc cserjém.
Délelőtt előkészítettem (eső esetére, hogy akkor is tudjak mit csinálni és milyen jól tettem) pár cserép földet is, egyrészt a gyökereztetéshez, másrészt el akarom ültetni az okrát és a kiwano uborkát, ezeket még nem merem kitenni a szabad földbe.
 
Kezd egyébként bennem kialakulni a parkos rész képe. Cserjékkel, évelő virágszigetekkel. Módszeresen neki kell állnom kitakarítani a kertet, pl. a tuják alatt felgereblyézni a saját elhullott leveleit és terméseket, mert nem hagynak nőni semmit. Viszont az egyik tuja alatt látom, hogy szépen benőtte a meténg, ezért úgy döntöttem, hogy a többi alá is teszek és szép zöld takaró lesz a talajon a tuják alatt és még virágzik is.
Rengeteg meténgem van egy pince tetején, de azt hiszem kénytelen leszek bevetni a gyomirtót, mert kezdi benőni a tarack. Azt olvastam, hogy lehet úgy gyomirtózni, csak az egyszikűeket vagy csak a kétszikűeket és ez nekem jó, mert a meténg közül a tarackot így fogom kiirtani, de pl. ahol meg akarom tartani a füvet, onnan meg a kétszikűeket fogom kiirtani és az marad meg, ami nekem kell.
Azt is kitaláltam, hogy a lilaakácot (a lilát) végig fogom vezetni a ház oldalán, egészen el hátrafelé. Hátha így jobban kordában tudnám tartani.