Pálmaliliom (Yucca)

Átültettem pár yuccát, mert elég sűrűn voltak az előkertben és egyébként is elterveztem a látványukat hátul.  

4 tövet tettem át az új helyre, nagyon remélem, hogy megmaradnak, bár nem jött ki a tövük. Ez a növény valami hihetetlen mélyre megy. Elgörbült az ásóvillám egyik ága, ahogy próbáltam kiemelni... nem is tudom, hogy fogom rendbe tenni. 

Maradt pár tő még elöl is, ha nem sikerülne az átültetés. Nem szeretném, ha a nagy rendezkedés közepette kipusztulna, aztán mehetnék venni. Így is kész szerencse, hogy megmaradtak, mert ezek tavaly hajtottak ki, nagyon mélyről jöhettek. Tavaly tavasszal picikék voltak, mintha valami fű nőtt volna, de nem nyúltam hozzájuk, mert láttam, hogy a fűnél valami sokkal erőteljesebb dologról van szó. 

Gondoltam meglátom mi az, ha gyom, akkor majd kiemelem az ásóval, de mint kiderült pálmaliliom nőt a kertben. Ez a növény csodaszép amikor virágzik. Persze gondolom az idén még nem lesz virága, de nevelgetem őket és előbb-utóbb biztos meg fogják hálálni.