Öntözni kell

Olyan szárazság van, hogy attól félek, ki sem fog kelni minden. A répáknak, a petrezselyemnek, paszternáknak még a nyomát se látni... 

Öntözöm a kertet, kannából csak az igaz, de a felső vékony réteget átáztatja, ami alatt a magok vannak, elvileg ki kell kelniük tőle, bár az nem tesz jót nekik, hogy a föld sima és kemény lesz, szinte kéreg képződik rajta a locsolástól. A rögösebb részek jobban elnyelik a vizet. A sima részeket egy pici kapával szoktam meglazítani, de így nehéz, hogy nem látom, hol a növénynek a sora... még jó, hogy vannak jelölőtáblák kitéve, de a kis növényeknek így nehezebb áttörni a talajt. 

A salottahagymákat is néztem ma, hogy kissé szellősen keltek ki, belekotortam a földbe és a saját héjától nem tud kihajtani, picit segítettem rajtuk. Valamiképpen minden eléggé lassan fejlődik az idén. Még a palánták is nehezen fejlődnek, mintha valami lassítás lenne rajtuk, nem is értem...

Vettem a múlt hétvégén egy nagy, 220 literes műanyaghordót, szürkésszöldet és beállítottam a kút mellé. Azt hiszem ez a hordó ki is fog szolgálni. Jól felmelegszik benne a víz és tudok belőle locsolni, aztán feltöltöm a kútból. A szivattyú telenyomja. Szerencsére van víz a kútban elég (most legalábbis), amikor megvettem aznap tele is szivattyúztam vízzel.