Ültetés START

Már nem is tudom mit írtam le és mit nem, annyi minden volt. 

Ki- és behordtam a szegény lóbabot, mint a bolygó hollandi  és még most se tettem ki a talajba, mert csak kb. 4 centi meleg a felszínen, de belül még jéghideg a föld. 

Lehet, hogy ezzel hülyeséget csináltam, de kivittem a paradicsompalántákat a ház elé a mini üvegházba, mert láttam, hogy a dobozban, amibe eredetileg a madársalátát ültettem, de egy szem se kelt ki belőle, ott virít egy paradicsom, ami márpedig ott kelt ki úgy, hogy kinn volt a -8 fokban is. Hmmmm… ezért tettem ki őket és mert benn már nagyon nyúltak. Sőt, a legnagyobbakat már szét is tűzdeltem egy nagyobb dobozba, hogy legyen terük nőni és erősödni. 

Kész van a fóliasátram is, illetve egy 50x50x100 centis doboz... nem tudom ezt írtam-e, mindegy, most is írom. Még nincs benne semmi a fagyok miatt. 

Ma hoztam egy 2 hatalmas zsák virágföldet is, megtöltöttem az összes cserepet és vettem két új ládát is. Ezekbe fogom ültetni a Ranunculusokat, (Boglárkák) amik már ott vannak beáztatva a konyhában és elültettem a Crocosmiát is. Jól elmegy az idő ezzel a sok apró dologgal. Pl. majdnem tönkrement a kertben egy tavaszi talajtakaró növény, de kihúztam két szárat a földből, amin láttam, hogy vannak nagyon apró hajtáskezdemények, így azokat is elültettem, hátha lesz még belőle valami. 

Még nagy randalírozást a zöldségágyásokban nem merek rendezni, már az ültetés terén, de már egyszerűen nem bírtam magammal ma és a petrezselymet és a jégsalátát szépen elszórtam. Úgy szoktam, hogy meghúzom a sort, végigöntöm vízzel, hogy a mag kapjon nedvességet és beleszórom a magot, aztán szépen betakarom. 

Még a fokhagymán agyalok, hogy kitegyem-e, úgy rémlik van aki előző évben ülteti ki... ennek utána kell keresnem. Nem sok fokhagymám van itthon, nem szeretném elcseszni.

Egyébként máris eltértem a rajzolt tervemtől, ugyanis nem terveztem csak egy sor petrezselymet, de azt nagyon kevésnek találtam, ezért másik ágyásba ültettem még két sort, olyat, ami nem olyan korai és eltehető. Úgy tervezek, hogy szeretném nyáron anyukámékat is ellátni zöldségekkel, ezért többet ültetek belőlük. 

A jégsalátát se oda tettem, ahová terveztem, mert úgy döntöttem, hogy egy fél sort arra áldozok, hogy jégsaláta palánták nőjenek benne és majd onnan fogom átültetni a tervezett helyére. 

A borsóval is el fogok térni, mert abból is keveset terveztem. Most pedig be is rajzolom a füzetembe, hogy végül  mi lett.