Hideg reggel

Nem akar eltakarodni a tél... persze tudom én, hogy még tél van és még egy hónapig tél is lesz. Amikor mások hasonlóan nyavalyognak, mindig azt szoktam mondani, hogy akkor legyen tél, amikor ideje van és ne később vagy előbb. 

Na, hát ma reggel  -6 fok volt, pedig tavaszt ígérgettek. Igaz, nagyon szépen süt a nap és ez szép időt vetít előre a mai napra. Olyan jó kinn lenni a kertben, amikor napsütés van, kellemes meleg idő. Azt hiszem azt nagyon bírnám, ha mindig kék lenne az ég és 20-24 fokos lenne a hőmérséklet nappal, 15 fokos éjszakákkal. Tudom persze, hogy tarthatatlan lenne, mert kell az eső is, de ha választhatnék, akkor nem ragaszkodnék az évszakokhoz, legalábbis a télhez biztosan nem. Az őszről azért nem mondanék le, mert annyira szép, színes és hangulatos tud lenni, de ősszel is a napos, kellemes, meleg vénasszonyok nyarát szeretem. És ha lehetne tekerni a potméteren, ami az időjárást állítja, akkor a téli sötétséget is eltekerném a világosabb felé.

Amíg Pesten laktam az év minden napján, nem zavartak ezek a dolgok. Bejártam minden nap dolgozni a betonkockába, tulajdonképpen tökmindegy volt, hogy milyen idő van. Ott ültem reggeltől estig és legfeljebb ebédidőben sajdult bele mindig a szívem, amikor kimentem a gyönyörű napsütésre. Mert akkor éreztem, hogy mennyire vágyom kimenni, a természetben lenni, beszívni a friss éltető tavaszi levegőt, ami tele van élettel, vagy épp élvezni még kicsit az őszi napot, mielőtt beköszönt a hideg és a sötétség. 

Mindezek helyett annyi jutott, hogy vártam a hétvégét és addigra vagy jó idő volt vagy nem, vagy  volt időm erdőt járni, vagy nem (többnyire nem), az idő elszaladt és valódi feltöltődés nélkül eljött a hétfő, amikor is újra be kellett menni a betonkockába és akkoriban ennyi volt az élet. 

Most, hogy többnyire itthonról dolgozom, most is ülni kell a gép mellett és melózni, de lejöttem a Birtokra, már csak látogatóba járok Pestre és bármikor kimehetek a napra. Akár kinn is dolgozhatok, amikor jó az idő. Itt más minden, besüt a nap az ablakon, majd ha jön a tavasz, kimehetek megcsodálni vagy megszagolni egy-egy virágot, levehetem majd a friss salátalevelet a smoothie-hoz, hajnalban majd kinn jógázhatok a szabadban... most mondjam, hogy nem vágyom vissza Pestre? Mondom.