Giant zöldborsók és bougainvillea

Állítólag holnap kivégződik egy időre végre a kánikula. Úgy legyen. Már kezd a puttonyom tele lenni a meleggel, szóval nyűgös vagyok. Lehúzott redőnyök mellett itt kuksolok benn és úgy dolgozom, tiszta depi vagyok már. Meg is ettem tegnap egy egész tábla mogyoróscsokit... 

Tegnap is szedtem egy adag borsót, ki is fejtettem este, egészen hihetetlen méretűek ezek a hüvelyek. Tavaly is szép zöldborsóm volt, de ez most mindenen túltesz még sose voltak ekkora borsóim. Ez a Zsuzsi fajta, azt hiszem jövőre is veszek belőle. 

kk_img_20210629_190305.jpg

kk_img_20210629_190502.jpg

 Kivirágzott a bougainvilleám is, Böbe rögtön le is verte. Hallom, hogy valami nagy robaj van, rögtön tudtam, hogy a macskák ügyködtek, mert előzőleg láttam, hogy a Böbe a kis polc alatt alszik, amin a bougainvillea is volt. Herkules biztos kifigyelte őt és megzavarta. Egyszerűen nem fér meg tőle. Elég hülyék ezek a macskák, hogy nem tudják megkülönböztetni az idegen hímet az ivartalanított cicától. Böbike hiába nőstény, ezt Herkuló már nem érzi  rajta, ezért zavargálja őt, mint valami vetélytársat. Pedig mikor Böbike még baba volt, akkor Herkules volt az egyetlen játszópajtása. Jó volt látni ezt a teljesen elvadult kandúrt, ahogy hempergett vele a fűben és játszott. Nem is láttam Herkulest önfeledtnek azokon a pillanatokon kívül. 

Herkules egyébként kezdi összeszedni magát, és tegnap sikerült ráöntenem egy adag kullancs elleni szert is, ki is takarodtak belőle a dögök rögtön, nem ízlik nekik a macska vére. Szépül a bundija is és kezd látszódni rajta a hús, pedig nagyon beteg volt, azt hittem el fog pusztulni. 

kk_img_20210628_194758.jpg

Viszont a bougainvillea megúszta szerencsére a macskák ténykedését, el is tettem máshová, ahonnan nem tudják leverni. Csodaszép ez a növény, nem telel át a szabadban, nálam a pinceablakban volt a télen. Elhullatta a lombját, de azért időről időre adtam neki egy kis vizet, nem sokat, csak, hogy néha kapjon némi nedvességet. Aztán tavasszal elkezdett hajtani. Azt hiszem kicsit hamar kezdtem tápoldatozni, mert elég furák lettek a levelei, a hibiszkuszom ki is pusztult tőle... szóval jövőre csak akkor kap majd tápoldatot, amikor már szép nagy levelek vannak rajta és kinn van a szabadban és meg is szokta. 

A másik tapasztalatom, hogy jövőre nem fogom azonnal a tűző napra tenni, (bármennyire is napfényigényes növény) mert az idén megégtek a levelei. Szóval majd csak fokozatosan szoktatom a naphoz. 

Még az átültetését nem tudom eldönteni, hogy augusztusban majd átrakjam-e, hogy még megszokja az új edényt és talajt, vagy csak tavasszal, ennek majd még utána fogok nézni, hogy célszerű, de inkább  a tavaszra hajlok, a teleltetés így is nagy trauma a növényeknek, nem kell még ezt tetézni azzal, hogy közvetlen előtte megmozgatom. 

kk_img_20210629_085846.jpg

 

Elkezdtem szaporítani a krizantémokat is, kettőt cserépbe tettem, a harmadikat ki a talajba, mert annak volt gyökere. Tulajdonképpen úgy indult, hogy letört egy ág és nem akartam veszni hagyni. Tudom, hogy a krizantém elég szépen szaporítható hajtásdugványról. Így aztán elkezdtem a többiből is eltenni, azokból, amikből nincs túl sok, hadd sokasodjanak.