Kissé lustább vasárnap

A kék csenkesznek lett 3 kis fiókája, gondolom az elhullatott magokból. Gyorsan fel is szedtem őket és átültettem az életfák alá, a szélekre. 
Eddig kővel volt kirakva egy részen, de nincs annyi kövem (erről most a Forest Gump jutott eszembe: "Van úgy, hogy az embernek nincs elég köve..." - bár itt most szerencsére más a kontextus), ezért úgy gondoltam, hogy a kék csenkesz nagyon jó lesz határolónak, mert dús, nagy párnákat képez.

Beszurkáltam a borsó mellé is a karókat még valamelyik nap, most húztam ki madzagot, amire majd futhat a borsó. Egyelőre csak egy sornyit, majd ahogy növekszik, úgy húzok ki magasabban is további sorokat.
(A képen még  nincs madzag.)

kk_img_20240413_171321.jpg

Kiültettem a korai lonc bokrot a komposztból, ahová késő ősszel bedugtam, mert még kiástam, de elültetni már nem volt érkezésem. Folyton esett és nem is igazán volt elképzelésem, hogy hová kerüljön. Most beültettem a kert végében lévő ronda ól mellé. Jól belocsoltam, remélem megmarad, nem tűnik túl érzékeny lelkűnek. Szépen kihajtott a komposztban, még virágzott is. Ha megmarad, szép, nagy bokor lesz, a virágja csodásan illatozik és nem utolsósorban el fogja takarni az ól oldalát. 

Megmetszettem a barátcserjét is és nem tudom mi lett az egyik Leylandival, de egy csomó ága leszáradt. Azokat levagdostam, remélem nem száradnak le továbbiak is róla. Formafát szeretnék metszeni belőle és már vágtam le pár ágat, lehet, hogy azt sínylette meg? 

Nagyon szépen hajtanak a lestyánok és a citromfű is. Ott a bot mellett egy füge növekszik. Ősszel nem nézett ki jól, de szerencsére túlvészelte a telet. 
Vetettem még ebbe az ágyásba kaprot, ahol a pálcák vannak a földön (a macskák miatt), metélőpetrezselymet és téli sarjadékhagymát, illetve két cserépbe steviát és rozmaringot és az ágyás csücskében vad kígyóhagyma növekszik és szépen szaporodik, amit innen a közelből hoztam egy cserjésből. Aztán vettem észre, hogy már magától is bejött a kertbe, mert van belőle másutt is és ott is szaporodik. 

kk_img_20240413_171357.jpg

Kivirágzott a medvehagyma is. 

kk_img_20240413_171622.jpg

Birsalma

kk_img_20240413_171720.jpg

És így néz ki a szomszéd kertje... lesz jövőre pitypangom bőven, az igaz, hogy most is van. Főztem pitypangmézet az idén, 4 kis üveggel lett. 

kk_img_20240413_171653.jpg

Kezdik az íriszek is az idei jelenésüket. 

kk_img_20240411_095241.jpg

kk_img_20240411_095438.jpg

Kőtörőfű. 

kk_img_20240411_143552.jpg

Az utolsó kökörcsin. 

kk_img_20240412_135650.jpg

Szellőrózsa, nagyon szeretem, olyan rég vágytam már ilyenre, tavaly vettem, és most látszik, hogy nagyon szapora. Jövőre egy egész mező lesz belőle. 

kk_img_20240413_110655.jpg