Kerti mindenfélék

 Ami azt illeti, itt volt a szombat és nem volt kedvem kimenni a kertbe. Pedig lenne még mit visszavágni, rózsákat metszeni, de ha nincs kedvem, akkor nincs kedvem. 
Nem volt egyébként jó idő, bár nagyon rossz sem, de veteményezni még nem lehet, mert nem lehet rámenni a talajra, annyira sáros-nedves. 
Vannak részek, akik ősszel nem is lettek felvillázva sem a sok eső miatt. Így még nem állt a kert amióta itt vagyok, hogy a veteményes sincs előkészítve a tavaszi munkálatokhoz, de majd eljön az ideje. Március 15 előtt még sose sikerült kinn elvetni semmit, mert felénk az időjárás hűvösebb, mint az ország déli vagy a nyugati tájain. Végül is nem vagyok lemaradva semmiről és a nagyon korai termésre se hajtok, mert van mindenem a fagyasztóban tavalyról, zöldbab, cukkini, karalábé, borsó, padlizsán és még sok minden. Épp a minap fogyasztottam el a cukorborsót szabdzsiba, de most elég sok ilyet ettem, kibírom nélküle, amíg megterem az idei. 

Még a madarakat is etetem, tegnap meggyvágót láttam benn a fán. Érdekes, hogy ők egész télen nem jönnek be, de ilyenkor tavasszal mindig látok meggyvágót a kertben. 

 A cicák is megvannak, éppen reggeliznek lenn a füvön. Herkulesnek azóta is turmixolom a kajáját. Volt pár nap, amikor megpróbálkoztam a darabos kajával, meg is ette, de láttam, hogy nehezen eszik. Még a turmixolt kajával is bajlódik néha, de azért mindent megeszik, az étvágya töretlen. :) Szoktam neki néha nyers tojást turmixolni bele, mert a tojásban minden van, hátha kicsit jobban lenne, de szerintem egyállapotban van a CicaÚr. Azt hiszem lelkileg sem OK, biztos amiatt, hogy elveszítette az uralkodói helyzetét. 

Lassan (tényleg elég lassan) kelnek az ablakban a palántának valóim is. A paprikák zöme már kibújt, a kápiát és a sárga kaliforniait kellett utánaültetnem, mert csak 2 jött elő, a többi rendben van. Romirót vetettem még, piros kaliforniait és valami fehér kost. Utóbbim még nem volt, de minden évben megpróbálkozom valami újjal. 
A zellert és a szárzellert is utána kellett vetnem, mert nem bújt ki, aztán lehet, hogy csak türelmetlen vagyok és majd lesz belőle ezer darab. 
Illetve még az olasz rózsapadlizsánt se látom kelni, a másik a Corvus szépen kikelt és tegnap vetettem egy új fajtát. A LIDL-ben vettem a magot valamelyik nap, ez is bordó padlizsán, de hosszúkás (Violetta Lunga) lesz a kép és a neve alapján. 
Földben vannak a paradicsomok is, ugyanazokat vetettem amiket tavaly, de most már tudom, hogy melyikből kell több és melyikből kevesebb. Van amelyik már csírázik, már látszik, ahogy dugja magát ki a földből. 

A virágok is kelnek, de sajnos nem mindegyik. A gyömbérgyökér egyik se kelt ki, pedig pirosat és sárgát is vetettem. Nem írták sehol, hogy kéne a magjának a hideghatás, ezért ezeket nem tettem hűtőbe, de maradt mag, most ott van a hűtőben és majd kicsit később utánavetem. 
A tündérfürt se kelt ki... viszont szépen fejlődik 3 db Monardám, kikeltek a keleti mákok is, lesz elég sok őszi napfényvirág is (pirosas árnyalatok). Valami kibújt a nagyezerjófű poharában is, de csak egy és nem tudom milyennek kell lennie. Ugyanígy kínlódik valami (egy db) az arkansasi csillagmeténg poharában is, éppen most vettem le róla a száraz magtokot, mert nem bírta lelökni magáról. remélem nem sérültek meg a pici levelei annyira, hogy ne tudjon fejlődni. 

Utóbbi kettőből egyébként - mivel látom, hogy a pohárban nem haladnak sehová - tettem be magokat csíráztatni nedves papírtörlőbe is és még serlegloncot és feketeszemet is... meglátom mi lesz belőlük. 

Szerintem a napsütés hiányzik nekik, sokszor borús az idő, hiába nem fagy, valahogy az idén nem érzem úgy a tavaszt, mert olyan keveset süt a nap. 
Tulajdonképpen mennék kifelé vetni, de nem tudok a sártól, szerintem ezért nincs kedvem a többihez sem, mert valljuk be, ez a sok száraz növény visszavágás, ez egy igazi rabszolgameló. :)))) Nem annyira élvezetes, ahogy a rózsametszés sem, de ma valamennyit meg fogok csinálni, mert ezzel is haladni kell. 

Új virágok a krókuszok és a recéshagymájú nőszirmok után még nem igazán nyílnak, de a bársonyos tüdőfű már szépen mutatja magát. 

kk_img_20240306_083943.jpg

kk_img_20240306_084529.jpg

Az Erika Carnea-k lassan elvirágoznak.

kk_img_20240306_103526.jpg

kk_img_20240306_103549.jpg

 A piros kövirózsám most a leggyönyörűbb, annyira örülök neki, hogy szaporodott. Tavaly még csak egy volt. :) 
Egyet az idén át fogok tenni másik helyre, hogy ott is szaporodhasson. 

kk_img_20240305_104245.jpg

Végre virágot hozott az egyik hunyorom is. Úgy tűnik, hogy a hunyorok nálam nem annyira szeretnek lenni, vagy csak nem találtam még meg számukra a megfelelő helyet. Ez legalább hozott virágot, de hátul a kertben van még kettő fekete hunyor is, de nem igazán haladnak sehová. 

kk_img_20240306_084005.jpg

Ezeket a rózsaszínű hófényeket is fel fogom szedni onnan az idén (az egész előkertet szét fogom szedni), mert ezek se fejlődnek sehová. Se nem több, se nem szebbek, évről évre ilyen, gondolom nem túl jó nekik a hely ott. 

kk_img_20240306_083853.jpg

Tényleg látszik, hogy mennyire el vagyok az idén maradva mindennel. Kivirágzott az aranyvessző is, de egy normális képet se tudok róla csinálni, mert még ott van előtte a sok elszáradt csicsókakóró. Hát ez van. 

kk_img_20240306_145256.jpg

Bújnak viszont a lestyánok, aminek nagyon ürülök, ezeknek úgy tűnik, hogy sikerült jó helyet találnom. 

kk_img_20240306_122717.jpg

A kép nem lett túl jó, de ez a kis, jelentéktelen virág a gyümölcs ígéretét hordozza a mézbogyón! Tavaly ültettem a mézbogyókat, ezért még nem várok nagy termést, de remélem, hogy legalább kóstolónak terem pár szem majd rajta.  
Jah és nem csináltam róla fotót, de a tavaly eldugott jostaágakból is él két darab. Majd valahová át fogok őket ültetni, de helyet kell nekik előtte csinálnom. 

kk_img_20240304_132709.jpg