Felkészülés a fagyokra

Jól seggre estem reggel a kertben. 
Kimentem, hogy megint betakarjam a kutyatejeket, mert jönnek a nagy fagyok, de annyira csúszik minden, mint a korcsolyapálya, de nem jég, hanem sár.  Szerencse, hogy guggoltam és úgy csúsztam el, így nem ütöttem meg magam, csak kicsit nehéz volt felállni a sárban. :))))
Muszáj letakarni a növényeket. Sajnos tavaly tavasszal is lefagyott (akkor még csak egy kutyatejem volt). A tavalyi szárakon hozná a virágait, tehát fontos, hogy megússzák a fagyokat. Nem tudom, hogy így majd képesek lesznek-e megmaradni, mert -11 fokot is ígérnek, de én megtettem a védelmükben, amit meg lehetett tenni. 

Ilyen az 'Ascot Rainbow', amikor virágzik, nem szeretném elveszíteni.  Ráadásul az idén már sokkal nagyobb, tavaly ennyi maradt belőle csak. 

kk_img_20230607_070803.jpg

 Bajban vagyok a macskákkal is. Herkules csak fogy, olyan könnyű már mint a pihe. A hátán van egy seb, de gyógyul, nem gennyed, nem az a baj, hanem szerintem ez most lelki ügy. 
Azt gondolom, hogy megtámadták a kóborok és Herkuló elveszítette az uralkodói státuszát az udvarban. Egy ideje figyeltem már, hogy nem megy be a dobozba, pedig eddig az összes dobozban lakott. Hol az egyikben, hol a másikban, de nem engedett oda senkit, pedig van kinn 4 doboz is. 
Azt is meg kell hagyni, hogy a CicaÚr nem kicsit önző...
Pár napja be volt húzódva a száraz falevelekbe egy olyan részen, ahová nem esik be az eső. Be akart jönni a verandára is párszor és - utólag nézve - szerintem segítséget kért, csak nem értettem mit akar, azt hittem Elza után ácsingózik, mert szokott. 
Ma reggel vált számomra is egyértelművé, hogy mi lehet, mert nem merte megenni az ételét. Elkezdett enni, de két perc múlva azt vettem észre, hogy a MókaKépű zabálja Herkules kajáját és szegény Herkuló vissza se mert jönni, akárhogy hívtam. Csak ült a tető szélén és nézett, végül elment. 
Lementem utána, az autó alatt kuporgott... vittem le neki kaját, két dobozzal is. Igazítottam a dobozokon, az egyikbe tettem ki egy nagy darab vastag, gyapjú-szerű takarót, ami maradt a növényekre vett takaróból. A legtélibb dobozban is megigazítottam a takarót, de majd amikor nagyon hideg lesz, szeretném őt bevinni a pincébe, nem tudom, hogy majd sikerül-e. Kicsi az esélye, ez a cica itt lakik ötödik éve és nem szelídült meg.  

Nagyon bánom már, hogy adtam a kóboroknak is enni. Nem is biztos, hogy kóborok, de az biztos, hogy mindig éhesek és most már válogatnak is. Ők nem azt kapják, amit Herkules, hanem olcsóbb kajákat és most már nem jó nekik.
Szerintem Böbét is ők bántották, bár az bőven lehetett Elza is, mert tőle nagyon fél Böbike. 

Most a fagyok előtt már nem szüntetem be a kajáltatásukat, de utána csak szárazat fogok kitenni és ha nem eszik, akkor úgy jártak. Az nem lehet, hogy az én cicáim tiszta stresszben vannak, mert ezek itt eluralják az udvart. Arról nem is beszélve, hogy nem tudom és nem is akarom  6 macska kajáját finanszírozni, mert baromi sokba kerülnek.
3-at fogadtam be, róluk gondoskodom is, de a többi el fog innen szokni, vagy így, vagy úgy. Most megint nagyon elegem van belőlük!