Mindenfélék

Áldott napok, szabin vagyok tegnap és ma. :)))))
Tegnap elmentem Pestre és hoztam egy aranyos kis kézi kapát az OBI-ból. El vagyok hűlve, hogy a márkás ugyanolyanokért akár 5000 Ft -ot is elkérnek... ez 1300 Ft volt. Nekem tökéletesen megfelel. Megnéztem a többit is, de nem látom, hogy annyival jobbak lettek volna, mint amennyivel drágábbak. 
Még tegnap délután jól ki is reszeltem az élét és annak is örülök, hogy viszonylag hosszú a nyele, ezzel mélyebbre is be tudok majd nyúlni az ágyásba. 

kk_img_20230316_140648.jpg

 Hoztam egy kaukázusi zergevirágot is, egyelőre kinn  van a ház mellett, beraktam a szénába remélem nem fagyott meg. Itt reggel -4,6 fok volt, vége lehetne már a fagyoknak. 

Megint bementem az Ázsia Centerbe is kínai kajákért, hoztam szárított fehér hógombát és szecsuáni borsot is. Utóbbiban nagy meglepetésemre szép, fényes magok is vannak, így aztán párat ki is halásztam belőle és beáztattam, el fogom ültetni, hátha... Mindig nézem a youtube-on ErmiChuiyan videóit és abban szoktam látni, ahogy szedi a fáról és ez a növény nálunk is megél, nem is értem, hogy miért nem termesztjük, hiszen az éghajlatunk megfelel neki. Jó kis tüskés fa lesz... már ha kikel egyáltalán. 

Jó hír viszont, hogy kikelt a január 7-én ültetett borkóró! 1 darab kelt ki eddig és remélem, hogy borkóró és nem gyom, de azt hiszem hogy ennyi idő alatt a gyom már régen kibújt volna. Így kizárásos alapon úgy döntöttem, hogy borkóró hajtott ki. 

Gyakorlatilag az eddig ültetett növények közül a dúsvirágú verbéna nem kelt ki, illetve volt egy kísérletem a sisakvirággal, de az a mag már tavaly se működött, el is engedtem. A zöldségek közül a louisianai zöld padlizsán nem kelt ki, de az is ugyanilyen már tavaly sem kikelő mag volt, ki is szórom mos már. 
Minden más virág és zöldség nagyon szépen növekszik az ablakban és élvezik a jó meleg napsütést. 

A virágok is élvezik a napot. :) 

kk_img_20230316_140126.jpg

kk_img_20230316_140410.jpg

kk_img_20230316_141402.jpg

kk_img_20230316_141424.jpg

Ez pedig Elza, a RagadozóNéni! Az a mozdulat! Igazán megfoghatná a patkányt, már ha hajlandó lenne néha kimenni és tartózkodni kis időt,  de 10 perc után bejön a verandára bungizni. 

kk_img_20230316_141438.jpg