CsodaSzombat

Reggel  -4 fok volt kinn, de később napsütés, jó idő és érezni lehetett a nap melegét is végre. Nagyon jól esett kinn lenni a kertben végre úgy rendesen. 
Az igaz, hogy ilyenkor tél végén - tavasz elején olyan gyenge vagyok mindig mint a harmat. Hamar elfáradok, állóképesség zéró. Ilyenkor be szoktam jönni és pihizek egy kicsit, aztán megyek vissza. Most ugyan sajnáltam a benn töltött időt, mert ilyenkor még rövid a nap, ki kell használni az utolsó percet is. 

A macsekok is vetik már a bundájukat, Elza bundija a legrendezetlenebb. 
Sajnos benn a lakásban is észre lehet már venni Böbike szőrikéjét is a szőnyegen, nem győzök porszívózni. 
Herkules még nem veti olyan erősen, talán azért, mert ő kinti cica. 
Kinn tök jó idő van, de úgy kell őket kilökni, hogy menjenek már ki a napsütésbe. Elza bungizik, de úgy becsinálta már a szőrikés takaróval a bungija bejáratát is, hogy néha nem is látom tényleg benn van-e a macska. Néha meg kiteszi a fejét és onnan les. 

kk_img_20230302_091105.jpg

Elég sok mindent megcsináltam a kertben, többet is, mint reméltem magamtól. 

Egyrészt rendbetettem a borsó helyét és felvilláztam azokat az ágyások közötti járatokat, amik ősszel úgy maradtak, mert későn szedtem fel a répát, petrezselymet. 
Vettem rengeteg spenót magot és úgy döntöttem, hogy azokat a részeket, amikbe majd csak később kerül növény, mint pl. a padlizsán és a paprika helye, beültetem spenóttal, amit utána mulcsként fogok használni. 
A kép alján tavaly ősszel meghódított terület van, most újravilláztam, hogy ami még benne maradt, azt is kiszedjem. Sajnos nagyon tele volt aprószulákkal, biztos az idén is lesz még bőven, de azt hallottam, hogy a kötött talajt szereti. Tehát ha folyamatosan lazítom a talajt, akkor nem fogja jól érezni magát és eltűnik onnan. 

 kk_img_20230304_141756.jpg

Már tavaly is készültem, hogy a komposztálót odébb teszem, de valahogy mindig elmaradt, most meg nekifogtam és kb. 15 perc alatt szétszedtem és össze is raktam az új helyen. Kezdődhet a gyűjtögetés megint. Sok olyan gyom van, amiket nem terítek vissza a talajra, mert nagyon könnyen visszagyökeresednek, így azok mind a komposztra mennek.  
Még azon gondolkodom, hogy ami a tetején van, azt átrakjam-e a komposztáló aljába, mert az még nincs kész. Vagy inkább öntözzem be és terítsem le valamivel, de azt hiszem inkább átrakom. Úgy hozzáférek az alján lévő friss komposzthoz is. 

kk_img_20230304_141812.jpg

Elkezdtem kiszedni a füvet a kerítés mellett is, mert borzalmasan benőtte, így nem tudom beletelepíteni az árnyékliliomokat, illetve amiket még akarok. Kiraktam a kiszedett füvet egyelőre a geotextilre, majd elhordom a komposztra.
Van egyfajta fű, ami nagyon elszaporodott a kertben, főleg ezen a részen. Széles a levele és hatalmas csomókat alkot, nem szeretem, mert nagyon erőszakosan terjed és semmi nem marad meg tőle. Még a kis cserjéim is alig látszanak. 
Nincs még kész az a rész, de ha meglesz, nagyon meg leszek könnyebbülve. 
A tűztövis körül már kiszedtem a füvet, azt mind, ami a geotextilen van kiterítve.

kk_img_20230304_124021.jpg

Villával fellazítottam egy kis darabot, de ez úgy maradt, már nem volt bennem több kakaó. Az a két  kis pálca a fűtengerben, az oszloptól balra egy cserszömörce, ki kell azt is szabadítani. Ez a rengeteg fű mind tavaly augusztustól nőtt meg, amikor elkezdődtek az esőzések. 

Ezért akarom beültetni, mert a természet nem hagyja szabadon a talajt, hanem belakja. Azt hiszem áthozok ide egy páfrányt is az előkertből, ahol nincs szegénynek jó dolga. És hozok bele meténget is a kert másik részéből, meg az erdőről majd még hozok be tüdőfüvet is. 
A köztes részeket pedig majd letakarom keménypapírral és szénával, hogy ne tudjon visszagyomosodni. Aztán pár év alatt a növényeim majd benövik az egészet és persze a cserjék is meg fognak nőni. 

kk_img_20230304_124032.jpg

A bal oldalon még van ott egy kicsi leylandi is, tényleg hihetetlen, hogy alig lehet kivenni a nagy fűben. 

kk_img_20230304_124037.jpg

Újabb recéshagymájú nőszirom bújt elő. :)

kk_img_20230302_124029.jpg

A narancsárga krókuszok.

kk_img_20230303_120148.jpg

Azt a zabálást! Van amelyikben két poszméh is van. Ezt a fehéret nagyon szeretik valamiért. :) 

kk_img_20230303_120243.jpg

kk_img_20230303_120331.jpg

 

kk_img_20230304_113027.jpg