Piros bélű alma

Tegnap este egy ilyen almába botlottam. Minden nap eszem almát, nagy almaimádó vagyok, de ilyet még nem is láttam. Sőt, szándékomban se volt venni sem, szerintem közé volt keveredve a másik fajta közé. Neve is van, Red Moon. 
Ami azt illeti, az első gondolatom az volt, hogy mivel vegyszerezték ezt, hogy ilyen színű lett. Egyáltalán nem gusztusos (szerintem) és nem is jó. Olyan száraz a húsa, mint a tapló és az íze sem jó. Látszik a képen is, hogy milyen pudvás belül, persze lehet, hogy friss korában finom, de nem kaptam kedvet, hogy újra megpróbáljam. 

kk_img_20221207_180321.jpg

Egyébként túl sok minden nem történik, legfeljebb annyi, hogy tegnap este elkezdtem tervezni a jövő évi veteményest. Aztán majd lehet, hogy elvetem és újat tervezek. 

Tartani szoktam a vetésforgót, ami szerint:

Levélzöldséget a hüvelyesek helyére
Gyökérzöldséget a levelesek helyére
Hüvelyeseket a gyökérzöldségek helyére teszek, de az idén éppen arra gondoltam, hogy jobban össze kéne kavarni a kertet, hogy ne egy helyen legyenek az azonos növények. Kevesebb homogenitást vinni a kertbe, de akkor meg nem tudom tartani a vetésforgót, pontosabban akkor túl bonyolulttá válik, mert soronként kéne tervezni. 

Bajban szoktam lenni a borsóval is. Igyekszem általában a gyökérzöldségek helyére tenni és utána (amikor a borsó megtermett), leveleseket teszek  oda, pl. a káposztafélék mehetnek a helyére... amikor normális a nyár, de a nyár már régóta nem normális és a káposztaféléket jóval később ültetem el, közben meg üres az ágyás.
Ezen még gondolkodni fogok, végül is, hosszú még a tél. 

Holnaptól egy csomó csapadékot is ígérnek, pedig ki kell mennem betakarni a fügét, a japán juhart és a selyemmirtuszt is, mert a jövő hétre viszont -7 fokot is jósolnak. Illetve be fogom hozni arra a pár napra a pincébe a cserépbe bevett növényeimet is, a bugatölcséreket és a nierembergiát. Hiába fog esni, muszáj leszek hétvégén megcsinálni, mert hétközben nincs rá időm.