A tököm és egyebek

Kiültettem tegnap a szombaton vásárolt növényeket és csak egy ment a frissen feltört részbe, az ezüst terülő boróka. Azt a területet le fogja árnyékolni a diófa, ezért hagyom, hogy ott kússzon, fedje el a talajt az a növény. Mondjuk a lehulló leveleket nem tudom, hogy fogom majd leszedni róla, de meglátom. 

Kiderült, hogy a lila virágú növényt úgy hívják, hogy őszi zsálya, őt egy olyan helyre ültettem, ahol eddig a nyuszifülön kívül más nem nagyon maradt meg, de ez se biztos, hogy majd bírja, ráadásul takarni kell télen, mert fagyérzékeny. Többet nem veszek meg olyan növényt, amiben nem vagyok biztos, vagy nem tudom mi az. Ha nem marad meg, akkor a helyére veszek egy piros virágú zanótot, vagyvalamit. 

Az orbáncfű miatt ki kellett vennem egy büdöskét, de visszaültettem kicsivel távolabb, így legalább kapott egy csomó vizet.
Nem messze az orbáncfűtől beültettem a púpliliomot és a terasz előtti rész is át fog rendeződni, mert odatettem a labdarózsát, kell az árnyék a terasznak. Emiatt majd az izsópot át kell ültetnem és a ligetszépéket is. Sajnos az egyre melegedő időjárás felülírja a terveimet, én inkább prérikertet terveztem, de elkezdtem behordani a cserjéket és fákat is, mert kell az árnyék. Alapvetően azt a fiatal diófát is ki akartam venni, ami alá most az ezüst terülő boróka került, de meghagyom, mert a diófa nagy árnyékot ad. 

Tegnap szedtem megint zöldbabot is, beindult a bokorbab az eső után, lett egy zacsi sárgahüvelyű és két zacsi zöldhüvelyű a fagyasztóba.
Ma reggel pedig leszedtem némi uborkát és zsenge cukkinit, be is raktam őket rögtön, lett 3 üveg savanyúm megint, nagyon szeretem a cukkinit savanyítva, nekem jobban ízlik, mint az uborka. El szoktam tenni a belső részét is, amíg nem kemények a magok, mert nagyon finom beleturmixolva salátaöntetekbe. 

kk_img_20220809_093053.jpg

És szépen növekszik - az eddig egyetlen kolbásztököm is!

kk_img_20220806_151818.jpg

Kapáltam is kicsit a reggeli jó hűvösben a kis lúcfenyő körül, mert annyira benőtte a susnyás az eső után, hogy borzasztó, nem akarom hagyni magot hozni a porcsinokat meg a disznóparéjt. 

Közben észrevettem, hogy virágot hozott a gyöngyikés gyepliliom is, nem igazán szép, szegénykém ebben a szárazságban csoda, hogy kinyílt, őt se öntöztem, csak egyszer, mielőtt körbemulcsoltam, de ez is meghálálta, legalább megmutatta a virágját. 

kk_img_20220808_103724.jpg

A kínai hamuvirág egyre jobban nyomja, megtartom, szeretni fogom ezt a virágot is. Nagyon dekoratív és már most is nagy, kb. 50 cm magas, de ennél sokkal hatalmasabb lesz. 

kk_img_20220808_123431.jpg

És ugyanígy a Nierembergiát is megtartom, sőt be fogom venni cserépbe teleltetni, mert ez (is) nagyon szép virág. Ha belegondolok, hogy egy szál, 5 centis kis vékony izéke volt és egyre nagyobbra nő a bokra és egyre több virág van rajta... hát eszméletlen egy virág. 

kk_img_20220808_124230.jpg

És a rózsák is nagyon megkezdték megint, egyre jobban imádom őket. 

kk_img_20220808_073253.jpg