Virágzik a kínai hamuvirág és kínai kertészkedés

Hú, de örülök, hogy abban a két hűvösebb, borús napban megcsináltam azt a térhódítást! 
Bár bíztam abban, hogy már nem lesz ilyen veszett kánikula megint, de hát ez az egész év veszett volt, a nyárral az élen. Ki tudja milyen lesz az ősz, de én már ezzel is beljebb vagyok. 

Tegnap sikeresen elmentem Pestre pénztárca nélkül... így aztán egy csomó helyre nem mentem be, ahová terveztem, így kell spórolni. :)))) Még szerencse, hogy a kocsiba mindig be van szórva egy rakás apró, így legalább kávét, vizet, kaját tudtam venni magamnak. 

Borzalmas meleg volt, nem is csináltam már délután semmit, amikor hazaértem. Ma reggel viszont kimentem és az uborkákat megöntöztem, illetve a hortenziákat is.  Másnak úgy látom nem kell víz, a kert még tartja a nedvességet és nemcsak a mulcs alatt. Nagyon kinőtt a fű, az egész kert tele van porcsinnal, de ebben a rekkenő hőségben én ki nem megyek kiszedni, egyébként is takarja legalább a talajt, de azért azt nem fogom kivárni, míg magot is szór. 

Viszont a virágmagokat gyűjtöm, tegnap délután szedtem a Kleopátra tűjéről magokat és ma reggel levettem a borzaskatáról az egyetlen buborékot, de elég sok mag volt benne és még lesz két buborék... alig nőtt meg szegény virág, nem is volt semmi díszítőértéke, de legalább magot ad. 

A rózsák másodvirágzása egyre szebb, bár nem olyan szép nagyok a virágok, mint tavasszal voltak. 

kk_img_20220804_172607.jpg

Meghozta első virágját a kínai hamuvirág is, nem is számítottam arra, hogy már az idén virágozni fog. Tavasszal vettem és nem is kényeztettem el a szárazságban sem, pedig azt mondták vízigényes. Nos, sokkal jobban elvan, mint az állítólag szárazságtűrő medveköröm. Bár a hamuvirág a kocsibeálló északi oldalában van, egész nap árnyékban, csak a késő délután nap süti, de idén az is égetett, olyankor le is kornyasztotta a leveleit. 

kk_img_20220805_062922.jpg

kk_img_20220805_062926.jpg

A hamuvirág mellett van (és még jópár helyen a kertben) ez a szintén sárga virágú árvacsalán. (Lamium galeobdolon). Nagyon jó gyógynövény is, örülök, hogy ilyen is van a kertemben. 
Nagyon becsülöm a gyógynövényeket, mert fantasztikusan hatékonyak. 

kk_img_20220805_062931.jpg

Ebben az északi oldalban szépen éldegél a mahóniám is, nemrég ültettem el, de ahogy látom szép a színe a leveleinek, remélem szép nagyra fog nőni nekem. 

kk_img_20220805_062941.jpg

Sajnos az utóbbi időben Liziqi már nem posztol, de találtam egy másik kínai youtube csatornát, ami nagyon tetszik. Nagyon jó éghajlatuk lehet ott, hogy ennyi mindent tudnak termelni és a kertészkedés terén egyébként is valamit nagyon tudnak. Annyira imádom nézni a konyhájukat is, szinte mindent rendes tűzön készítenek el, eszméletlen mennyi klassz edényük van, egy hagyományos magyar konyhában ezek el se férnének. És a kaják amiket csinálnak! Egy párat szerintem le fogok koppintani, de legalábbis kipróbálom, már amelyikben felismerem, hogy mi készül. :)