Elengedtem

Ma reggel döntöttem el, hogy elengedem a veteményest. 

Teljesen kiakadtam, hogy a szépen fejlődő (mert sokat locsoltam) kis növénykéim, sörretek, cima di rapa, vöröskáposzta stb., ma reggelre nyomtalanul, de teljesen nyomtalanul eltűntek a földibolhák támadása miatt. Pedig a múlt héten lepermeteztem Mospilannal az összes káposztafélét és mind elpusztultak a földibolhák. Ma reggelre a fehér karalábék is terítve voltak vele megint. Lefújtam újra, de ennyi vegyszert... azon felül nem is fejlődnek rendesen a rengeteg öntözés ellenére sem. A földön vastagon terítve van földibolhával, fekete a talaj tőlük. Tegnap este még sehol nem voltak és a növénykék is rendben voltak. 

kk_img_20220723_122617.jpg

Elkeserítő ez az idei év, tegnap nagyon reménykedtem, hogy talán kapunk egy kis esőt, mert délután beborult az ég és dörgött is, de eső nem esett. Most már tényleg elengedem erre az évre, mert annyira hiábavaló ez a küszködés. Rengeteg vizet kihordok azért a pár szem uborkáért... anyuéknak akarok vinni és nem tudtam egy épkézláb paprikát levenni, mert minden meg van égve.

kk_img_20220723_122633.jpg

Pedig az én kertem nem kapja egész nap a tűző napot, vannak árnyékos időszakok. Egyszerűen ez az év nem alkalmas a kertészkedésre és pont. 
Nem akarom ezt az állandó reménykedést és csalódottságot érezni, ezért most elengedem a kert egyes részeit. Pár dolgot még megpróbálok, pl. a furababot, de a többi nem érdekel tovább. Majd a virágos részt ápolgatom, mert az legalább szép és meg is hálálja. 

A furabab viszont érdekesen nő, tegnap kapott elég sok vizet és mára (a tegnapi friss virágokból) ekkorát nőtt... 

kk_img_20220723_122709.jpg

Már a fürdővizet is kihordom, általában a hydragena-kra öntöm és a páfrányokra, pedig azok árnyékban vannak, de így is száradnak kifelé. 

Tegnap kiszedtem a maradék hagymát is, nem valami híresek, de télire elég lesz. 

kk_img_20220723_122819.jpg

kk_img_20220723_122836.jpg

A fokhagyma már szárad egy ideje, ez is elég vegyes.

kk_img_20220723_122829.jpg

A dinnyehéjakat kihordom a régi emésztőgödör szélére, hadd szívogassák ki belőle a cukros levet a rovarok meg a pillangók. 
Herkules reggel benn feküdt a széna tetején, de ahogy melegszik ott a tető alatt, úgy húzódott kifelé. Most éppen a vizeshordó meg a kútgyűrű között van bepréselődve, szerintem így hűsöl. Próbáltam őt beinvitálni a pincébe, de nem jött. Herkules nincs jól egyébként. Még most is prüszköl, szörcsög az orra és nem hízik. Rengeteget eszik, sokkal többet, mint máskor, de olyan gebe... ha így marad nem fogja tudni átvészelni a telet. Nehezen is mozog, mintha fájna a teste, nem tudom öreg-e ez a cica, vagy valami visszamaradt neki a macskainfluenzából (vagy Covidos volt), de nincs jól. Majd bemegyek az állatorvoshoz megint és kérek neki valamit csak hát látatlanban nehéz ügy, de nem tudom megfogni, hogy bevigyem.