Vasárnap - veteményezés még mindig

Hihetetlenül jó, megint érezni a reggeleknek ezt a csodálatos illatát, amikor kinyitom az ablakokat. A télnek is van illata, de a tavasz és a nyár illata utánozhatatlan. 
Most napok óta esőszagot érzek, pedig nincs eső és csak a jövő hét második felére ígérik, mégis mintha valahonnan frissen ázott föld szagát hozná a szél. 
Anyu gyakran szokta emlegetni, hogy gyerekkoromban egy kis levelibéka voltam és mindig mondtam az esőszagot, a villámszagot és a hószagot is és ezeket én most is érzem, ahogy a kánikulának is van szaga és az ősznek is. És színei is vannak, nem arra gondolok, hogy színesek a virágok vagy az ősz színes, hanem a napsütésnek vannak különböző színei és a levegőnek, ahogy a nap átsüti. 

Ma elültettem a póréhagymát, a jégsalátát, jánosnapi retket és piros francia reggelit (ez is retek). Mákot, spenótot és cukorborsót, kifejtőborsót. Ezeket a szabadba. 

kk_img_20220327_171536.jpg

Palántának pedig tettem el még tegnap fehér karalábét, ma tomatillót, majorannát, steviát, egy pár szárzellert (ebből csak 2-3 darabot fogok elültetni, tavaly dunát lehetett vele rekeszteni és nem nagyon kellett). Illetve szintén palántának elültettem a töméntelen fajta büdöskéket. 
Vannak törpék, citromsárga, narancs és bordós közepű. A nagyobb büdöskékből is van ugyanez a 3 színvariáció, plusz a bordós-narancsosból még kétfajta mintázatú is van, na meg az óriás büdöske is. Nagyon szeretem ezt a növényt, egyrészt védi a növényeket a talajfertőtlenítő hatásánál fogva, utálják a férgek és elkerülik és értelemszerűen azt is, ami mellette nő. 
Ültettem még záporvirágot és árvalányhajat is és még mindig van vagy 100 féle magom... meg kéne már számolni egyszer. :))))

Csodaásóvilláztam is, mert a borsónak a helye még nem volt készen és a terasz előtti részen is felnyomkodtam egy sornyit, de többhöz már nem volt energiám. 

kk_img_20220327_171604.jpg

kk_img_20220327_171629.jpg

Kiültettem az összes évelőt is most már, mert a melegházat lezártam, a helyükre tettem bele a palántának valókat. Kiültettem a Clematist, a csillagmohát, a rózsaszínű cickafarkat (szerintem nem él, de egy esélyt adtam neki), az Ascelpias tuberosat, a Liatris Spicatat-t és nem is tudom már megint, még mit.

Kiástam a helyéről a nagy rakás izsópot is, egyet eltettem a terasz előtti részre, miután jól visszametszettem. Még egyet kiteszek valahová, de ezen még tűnődöm kicsit. Úgy kell vele bánni, mint a levendulával,  mert különben nagyon felfásodik... akarok-e én ezzel kínlódani? Csakhát marha nagy tövek, sajnálom kidobni és ez a kert akkora, hogy most kezdem csak kapiskálni, hogy mennyi növényt fog ez elnyelni, mire olyan lesz, amilyennek szeretném. 

kk_img_20220327_111329.jpg

Jah, a sárga Helleniumot is kiültettem. És ültettem borostyánt az öreg szilvafa alá a terasz előtt, fel fogom rá futtatni... csak meg ne bánjam. 

Kiástam egy rakás fürtös gyöngyikét is, tök fölöslegesen, pedig már tele voltak bimbóval. Oda akartam tenni először a Clematist, de olyan száraz az a része a kertnek, hogy végül nem tettem oda. Mélyen is csontszáraz a föld és a tövét is tűzte volna a nap, nagyon át kellett volna rendezni, hogy a tövéhez árnyékot képezzen valami. Na mindegy, a gyöngyike úgyis olyan, mint a a csicsóka, nem győzöm irtani, majd ültetek oda mást. 

Sűrű nap volt, rengeteg dolgot elvégeztem, most nagyon elégedett vagyok. 
A kert a tavaly ilyenkori állapotához képest ég és föld. Nagyon szépen fejlődnek a növények is, bár sok mindennek még nincs nyoma ilyenkor, illetve van aminek nincs nyoma, de új és nem tudom mikor jön majd elő, de bízom benne, hogy a zöme megmaradt. 

Azt hiszem szét fogok nézni fűszerkertes képek után, mert szeretnék kialakítani egy fűszerkertet, de valahogy nincs meg a fejemben, hogy legyen... még.