Napelemes lámpa - Első fejezet

Fel akartam tenni a terasz falára a napelemes lámpát és persze magát a napelemet. Nem szeretek fúrni, mert sose oda kerül a lyuk, ahová pontosan akarom, én nem is tudom, hogy lehet-e egyáltalán. 
Mindenesetre, kivittem a ceruzát és a vízszintezőt és megrajzoltam a falon a vízszintes vonalat, aztán ahhoz igazítva berajzoltam a lyukak helyét. 
Összesen 7 lyukat kellett fúrnom, mert egyiket 3, a másikat 4 csavar fogja tartani. 

7 nyomorult lyuk... ehhez át kellett húznom a másik oldalba az egyébként "begyógyított" hosszabbítót, ami a szivattyúnak van kinn. Ki kellett vinni még egy hosszabbítót, a fúrót, a fúrószálakat, a tipliket a zsebembe tettem. 
Annak is utánaolvastam, hogy (több helyen is írják), picivel kisebb fúrószállal kell fúrni, mint a tipli, no most ez úgy hülyeség, ahogy van. Nekem 10-es tiplim volt és végül a 10-es fúró volt a jó téglafalnál. Úgy pont passzol a tipli a lyukba. 
A tiplik beütéséhez kivittem egy kalapácsot, aztán be kellett még mennem egy fogóért is, mert az egyik tipli széttört, amikor beütöttem, mintha üvegből lett volna. Nem volt jó az első fogó, ezért fel kellett menni a lakásba a kombinált fogóért, hogy ki tudjam szedni a lyukból, de még így is rá kellett fúrni, hogy az összes darabja kijöjjön. 
Aztán ki kellett hozni a lámpát is, hogy hozzánézzem a lyukakhoz, mert az egyik lyuk picit elmászott a vízszintestől... aztán az egészet elpakolni. 

Mindezt 7 lyukért... jó sok időbe telt, jó sok szerszám kellett hozzá, jó sok mászkálás ki és be  és akkor még nem is tettem fel a lámpát, mert a napelemhez még kell két csavar anyával (nem adtak hozzá), amivel a napelemet a tartókarhoz rögzítem, kellenek alátétek, mert nagyobbak a lyukak a tartóvasakon, mint a csavar feje. Ezt se értem teljesen, mert szerintem a világon nincsen akkora fejű csavar, ami azoknál a lyukaknál nagyobb lenne. Még jó, hogy maradt egy rakás nagy alátétem vagy a tetőszerelésből vagy a polikarbonát lemezhez adták, már nem emlékszem. 

Szóval kicsit befáradtam ezen a 7 nyavalyás lyukon, na! 
És - ugye - a végére besötétedett, szóval ebből az a tanulság, hogyha fel akarsz tenni egy nyamvadt lámpát és ehhez szükséged van 7 lyukra, akkor bazmeg fogjál hozzá korán reggel, vagy keríts egy inast, hogy meglegyen a szerelés mire eljő az este. Azt hiszem ebből azért átmegy az, hogy az összes puttonyom már most tele van, pedig még csak a lyukak vannak meg.   :)))))

kk_img_20211116_121317.jpg

kk_img_20211116_121324.jpg