Magról vetett évelő virágok

Írogattam már itt, hogy mennyi, de mennyi virágmagot vettem tavaly télen, illetve az idei év elején január-február tájékán. A Vatera igazi kincsesbánya és többnyire az volt a mag, amit rendeltem, egy esetben nem. A bársonyos kakukkszegfű helyett törökszegfű kelt ki, legalábbis annak néz ki, de majd jövőre kiderül. 

Aztán tavasszal kezdődött a nagy virágültetési láz. Propagátorba ültettem a magokat (soha többé!), majd létrehoztam a virágiskolát, ami csupán egy bő négyzetméternyi hely deszkákkal körbevéve. Viszont arra nagyon jó volt, hogy az aprócska növényeket bele tudtam ültetni és szeparált helyen voltak, nem tapostam őket agyon. Már ami megmaradt egyáltalán, mert a propagátorban nekem valamiért  sosem fejlődnek rendesen a növények. Nem is ültetek többé bele semmit. Maradok a pici cserepeknél, amiket így ültettem, azok közül egy se pusztult el, a propagátorban meg mintha nem bírnák egymás közelségét. 
Lehet, hogy azonos növényeknek jó, mert a büdöskék pl. egész jól bírták, de a vegyesek nem szerették. 

De kezdem azzal, ami rendben van, mert annyival több új virágom lesz jövőre, annyival több szép fotóval. :) 
Az egynyáriakról szedtem magot, szóval esélyes, hogy lesz belőlük valami jövőre is. 

Egynyáriak: Szeplőlapu, Egynyári mézontófű (kék), Fekete búzavirág, Ricinus - piros termésű, Datura lila, Délvirág és Törpe hajnalka - róluk voltak fotók az idén is, kivéve a délvirágot, mert addig nem jutott el, hogy virágozzon. 

Az évelők pedig, amik az idén zömében nem nyíltak még (csak pár): 

Kúszó kék (vagy fehér) harangvirág, (nem tudom melyik lesz, még nagyon pici, remélem nem fagy ki)
Szirti ternye (valami kikelt, de nem ismerem, ez majd jövőre derül ki, hogy végül mi lesz belőle)
Kaktuszvirágú dália és egyszerű virágú dália színkeverék (remélem sikerül átteleltetni a gumóikat)
Évelő rózsaszín vagy fehér léggömbvirág, (ez is pici még, értük izgulok, de kiültetés után növekedtek szépen)
Fehér évelő margaréta (rengeteg lett, hatalmas bokrok, jövőre biztos tele lesz virággal, több helyre is ültettem belőle)
Kokárdavirág színkeverék (ez már a nyár alatt nagyon nagy lett és virágzott is, kettő volt, egy maradt életben)
Kúpvirág Gloriosa Daises (a kúpvirág is nagy lett és virágozott is, többféle is lett, de nem tudom évelők lesznek-e)
Sásbokor - vááá, ezt nagyon várom, hogy jövőre virágozzon)
Kasvirág sárga 
Len virág PIROS, (ez is virágzott)
Rózsaszín szappanvirág,  
Évelő madárhúr,
Napvirág színkeverék,
Szibériai encián, (ő is picike nagyon, 1 kelt ki, de vettem is egyet, így most kettő van) 
Rózsaszín pünkösdi szegfű,
Égőszerelem (ő virágozott, egy picike virág volt rajta, nagyon örültem neki)
Hölgyestike
Macskamenta (a macskák eléggé megkínozták, remélem megmarad)
Sudárzsálya (borzasztó picik maradtak, remélem túlélik a telet)
Deres csenkesz
Bögrevirág
Rozmaring

Ez  nagyon sok növény és még ott vannak, amiket vettem. Nem is tudom, kellene csinálnom egy leltárt a kertről, iszonyú sok fajta virágot összegyűjtöttem már bele. 

kk_img_20211116_121214.jpg

kk_img_20211116_121219.jpg

kk_img_20211116_121223.jpg

kk_img_20211116_121230.jpg

kk_img_20211116_121234.jpg

kk_img_20211116_121238.jpg