Új virágok és a kikelt zöldségek

Kicsit bővítettem a virágiskolát, ültettem még bele magokat is, mert hát... tényleg rengeteg virágmagom van. Pl. a gyűszűvirág csak két éves, ezért újra kell belőle palántát nevelni, hogy jövőre is legyen ilyen virágom. 

Ültettem ki színes margarétát is, mert benn a harmadik ültetés se kelt ki, szerintem meddő a mag, de utoljára még megpróbálom ott a másfajta talajon. 

Ültettem szintén magról kárpáti harangvirágot is, díszzsályát (nem maradt meg tavalyról, talán egy) és évelő(nek mondott)  fekete búzavirágot is. 

A kapu mellé hordtam kész komposztot, van ott egy kis csík, ahová lehet virágot ültetni, szórtam ki délvirág magot és portulácskát is. 

Ennyi  volt a munka utáni tevékenységem, illetve öntöztem is, kihordtam egy csomó vizet a tökökre és cukkinikre, amik kikeltek, meg azokra is, amik még nem. És beállítottam pár karót a borsók és a paradicsomok mellé is. 

Egyébként minden kel, a zöldbabok, az uborkák, a cékla , a lóbab, a spenót, mángold, saláták, répa, zöldség, feketegyökér. 

Az  idén a retek nem sikerült, ez már tisztán látszik, valahogy túl hideg volt, túl száraz, a hideg miatt nem is locsoltam. Ültettem tarlórépát, meglátom milyen lesz. Végül is a boltban is, azok a nagy fehér gömbölyűek, amiket retek címszó alatt veszünk az is tarlórépa, csak retekként fogyasztjuk, mert nagyon hasonlók. 

Jah és elültettem még a maradék fajta bazsalikomokat is és borsikafüvet. utóbbit vártam, hogy keljen a széthullajtott magokból, de még nem látom a nyomát, lehet, hogy majd később előbújnak még. Azelőtt, a régi kertemben sose ültettem a borsikafüvet, csak egyszer kellett, aztán már nőtt magától. Ahogy az új-zélandi spenót is, rengeteg kelt belőle most is. 

Most már nagyon kéne eső...