Vasárnap

Vasárnap már nem volt olyan jó meleg idő, mint szombaton, viszont reggelre megint esett egy kis eső, aminek a kert nagyon örült. A szélviharról el tudtam volna tekinteni, de úgy tűnik ezek a szelek már velünk maradnak. Régen nem volt ennyi szél. 

Reggel rögtön kitrappoltam és a tegnap előkészített és belocsolt ládába elültettem a kései palántának valókat. Szombaton előkészítettem a magokat is, megírtam a kis jelölőpálcikákat, már tényleg csak ültetni kellett: kései lila karalábé, kelbimbó, leveles kel, toszkán fekete tépőkel, mégiscsak ültettem a pálmalavelű tépőkelből is, vagy a toszkán volt amit nem  akartam? Na mindegy, mind a kettőből ültettem 4-4 db-ot, kínai kel, vörös káposzta, radicchio és gumós kömény. Tényleg csak pár darabot ültettem mindegyikből... hogy hová fogom tenni, arról lövésem sincs egyelőre, de majd valahol a retek és a borsó helyén szerintem el fognak férni.

Majdnem kétszer akkora a veteményes az idén, mint tavaly volt és már alig férek... :)))) Tényleg teljesen mániás vagyok ezzel a kertészkedéssel, olyan lendületem van benne, hogy magam is csodálkozom, bár... anno is ugyanilyen volt. Folyton ezen járt az eszem, (most is így van), télen a növényekről szóló könyveimet bújtam és kb. ezerszer átnéztem őket, most a netet bújom télen, na meg a Vaterát. :))))) Mikor majd kapálni kell, gondolom nem leszek ennyire lelkes, de azt nagyon szeretem, amikor szépen néznek ki az ágyásaim, ezért rendben fogom őket tartani. 

Kíváncsian figyelem magam, hogy vajon meddig tart, hogy ugyan elmúlik e majd valaha ez a felvillanyozottság? Remélem nem... de sose tudni. Ahogy az utazhatnékom kialudt a kertészkedéssel, úgy kialudhat ez is. Bár azt hiszem a kettő nem zárja ki egymást, de most nem vágyom utazni (nem is nagyon megy most senki), pedig anno én minden kiadást repülőjegyben számoltam. Mármint úgy, hogy ha kiadom a pénzt valamire, azon az áron hová tudnék repülőjegyet venni. Ez elmúlt, érdekes módon lelökődtek a bakancslistámról is az utazási célok. Most kertet építek. 

Közben elültettem az okrát is, szintén palántának valónak és kiszórtam egy sornyi tarlórépa magot, terveim szerint majd havonta vagy háromhetente teszek egy sort, hogy legyen. 

Földben van a citromillatú bazsalikom is, és van még pár féle, majd azokat is el kell még ültetni valamikor, fahéj illatút, salátalevelűt, bordót, vegyeset... 

Elültettem a dáliákat is, kigyomláltam azt a részt, amit tavaly frissen törtem fel a parlagból, egész jól kiirtotta a füvet a geotextil, meg persze ki is ráztam belőle a töveket, amikor ásóvilláztam. 

Sok dolgot el kellett halasztanom, mert nagyon fájt a kezem és még ma is nagyon fáj. Tulajdonképpen a kilincset is alig bírom lenyomni vele. 

Tegnap úgy ültettem, hogy mindenért külön mentem, mert csak azt tudtam magammal vinni, ami a bal kezemben elfért. És nemcsak a kezem, gondolom az időjárás is okozhatta, de a tegnapi nap nem igazán volt jó semmire. Délután csak lézengtem, fáradt voltam, de az a még feküdni is fáradt állapot... nem jó, na!