További szerzemények

Tegnap persze mást is vettem, nemcsak az új dudvákat. Az ALDI-ban kaptam a székekre párnákat, olyat, ami nemcsak az ülésen, hanem a támlán is van. Az idén már kicsit élvezni is akarom a kerti létet, sütögetéssel, kiüléssel, sőt, amikor jó idő lesz, akár kinn is fogok dolgozni, amikor már árnyékban is lehet kinn ücsörögni. 

Illetve vettem még egy kis díszrácsot is, amire az egérdinnyéket tervezem majd felfuttatni. Itt lesznek a ház előtt, mert itt a déli falnál nagyon meleg lesz és ezeknek a növényeknek kell a meleg. Még sose volt egérdinnyém, nagyon kíváncsi vagyok milyen lesz. Az utóbbi időben nézegettem, hogy mennyi féle uborka létezik már, mi meg alig ismerünk valamit. Bár nekem tavaly volt már fehér uborkám és banánuborkám is, szedtem belőlük magot, remélem működni fog az idén is, ha nem akkor nagyon csalódott leszek. Illetve tavaly megfogadtam hogy kiwanot soha többé, de mégis vettem magot, mert tavaly nem volt rajta termés és ki akarom próbálni. A keserű uborkát (balzsamkörte) pedig tavaly későn ültettem el, valamikor júniusban, csak egy volt rajta, azt se kóstoltam meg... 

És tegnap még ötletszerűen vettem még egy fagyasztószekrényt is, a jövő héten hozzák ki. Na jó,az ötletszerűség annyi volt, hogy nem tegnapra terveztem, hanem úgy valamikor, de tegnap belebotlottam az outlet-be és bementem és volt is egy éppen olyan, amit kerestem. 6 rekeszes, ez nekem éppen elég lesz, megpakolhatom rengeteg mindennel a kertből. Nem akarok télen túl sok zöldséget venni a boltban. 

Pl. a lecsónak valót nem szeretem üvegben, mert  nem olyan az íze, de a fagyasztott paradicsomból és paprikából éppen olyan télen is, mint nyáron. 

Annyi mindent akartam ma csinálni, de kb. olyan vagyok, mint a lefosott kilométerkő. Tegnap megkaptam a második oltást és estére nagyon belázasodtam. Olyan hidegrázás vett rajtam erőt, amit azelőtt még sose éreztem, pedig ennél voltam sokkal lázasabb is már. Mégis majd megvett az Isten hidege, beburkolóztam a hatalmas paplanomba és ott vacogtam. Mindenem forró volt, de vacogtam, közben meg mind a két lábfejem, mintha külön váltak volna, jéghidegek voltak, azt éreztem, hogy meg fog fagyni a lábam. Dörzsöltem erősen, de órákig nem volt képes felmelegedni, borzasztó volt. A bal oldalamon nem tudok feküdni, mert  nagyon fáj a karom is. Éjjel fél kettő körül ébredtem fel, addigra visszahúzódott a lázam is, legalábbis már nem rázott a hideg, aztán alig tudtam visszaaludni. Reggel meg úgy keltem fel, mint a Bádogember miután megázott, csikorgott minden tagom, alig tudtam megmozdulni. A reggeli csikung gyakorlatomat 3 részletben tudtam megcsinálni, közben le kellett dőlnöm kicsit... eszméletlenül gyenge lettem. 

Kimentem a kertbe, elültettem 11 db téli vajfej  salátapalántát, aztán bejöttem pihegni. 

Aztán húztam egy sort a zöld színű zöldbabnak, belocsoltam, beleraktam a babokat és betakartam, aztán bejöttem pihegni.

Délutánra viszont egész jól kivergődtem, bár jó párszor bejöttem pihenni, de végül elültettem az összes (4 fajta) zöldbabot, tettem egy satnya kísérletet mégegyszer a metélőhagymával, mert tavaly nem kelt ki. Ültettem római salátát és bekerültek a földbe az uborkák is, fehér, rendes zöld salátauborka és banánuborka. Jól betrágyáztam alattuk a talajt. Eleinte palántát akartam nevelni belőlük, de kínlódik a nyavalya, beraktam a földbe oszt heló. 

Illetve földben vannak a cukkinik is és a patisszonok is. Lövésem sincs mit fogok csinálni ennyi cukkinivel, ültettem sötétzöld gömbölyűt és  hosszút, sárgát, világosabb gömbölyűt és fehér, illetve sárga színű patisszont. És még van hatféle tököm... kolbásztök, istengyalulta tök, spárgatök, halloween tök és sütőtök, abból is kétféle... hmmm... hová fogom tenni?  

És ültettem spargelsalat chinesische keule nevű növényt is, aminek a szárát lehet megenni és állítólag olyan, mint a spárga. Tavaly nem sikerült nekem ez a növény.