SZEPTEMBER

Muszáj feljegyeznem, hogy a szeptember egy pokoli éjszakával kezdődött.

Itt vagyok már egy ideje, de ahogy az erdő zúgott a viharban, az félelmetes volt. Alig aludtam valamit, azt is félálomban, mert amint elaludtam volna, jött egy újabb adag mennydörgés és villámlás, esőszakadás és szélzúgás. Valósággal tomboltak az elemek. Nem tudom hány vihar követte egymást, de kitartottak egész éjjel, mostanra csitult el a szél, viszont olyan sötét van, mintha este lenne.
Kidőltek a cosmos virágaim, majd kimegyek és teszek melléjük támasztékot, hátha még kinyílnak.

3-a van...

Ööööö, a hétvégi 35 fokos kánikulához képest ma reggel 9 fok van... rajtam van a polár felsőm, ami nem vékony és nem tiltakozom ellene. Egyébként derűs, napos a reggel. 

Hétvége 5-6-a...

Nyárias meleg idő volt, kissé túl meleg is a kertészkedéshez. 

Hétvége 12-13-a...

Nagyon jó van, meleg, napos, száraz, majdnem kánikula, de a hajnalok már hűvösek és párásak. Egész héten jó idő volt és még a jövő hétre is meleget ígérnek, még 31 fokot is. 

Már éjjel csukott ablakoknál alszom, kb. 2 hete. 

17-e van...

Ma még meleg volt, szinte kánikula, de délután jött egy kis zápor, nagy széllel és késő délutánra, úgy 6 óra körül ismét feltámadt a szél és most folyamatosan viharos. Nagy hidegfrontot ígérnek és lehűlést, de amikor kimentem a szél se volt hideg. Meglátjuk holnap milyen reggelre ébredünk... de egy biztos, most már lassan tényleg be kell majd fűteni. 

 19-e reggel van...

...és 4 fok...

20-a van...

Ma bekapcsoltam a kazánt, mert reggel már 20 fok sem volt a lakásban és délben, amikor hazaértem, még mindig hűvös volt, annak ellenére, hogy az ablakaimat jó erősen süti a nap. Utána kezdett felmelegedni a ház már a naptól is, de kellett az a kis ráfűtés. Már nem kapcsolom ki, a termosztát úgyis szabályozza. 

26-a van...

Rettenetesen lehűlt az idő ma délutánra. Éjjel sok eső esett, ami már nagyon kellett, de ez a hideg még várhatott volna. Délután 12 fok volt kinn. 

28-a van...

Ez az év úgy tűnik a szeleké... olyan viharos szélre ébredtem reggel, hogy csak úgy rázta a redőnyt. Hidegfront jön, hideg is van kinn és a szél se tesz jót. Fázik a macskasegg is, esze ágában sincs kimenni, pedig eddig mindig ott tombolt az aljtó előtt már reggel hatkor. 

Fűtök, reggelre a ház lehűlt 20 fok alá,  a termosztát 18 fokra van állítva, de amikor hidegebb lesz, majd felveszem. Szeptember végén ez azért szerintem túlzás. Vagy csak rosszul emlékszem? Na ezért írom, hogy milyen idő van és azért is mert látni akarom a változást (ha van) évről évre. Tényleg,megnézem már, hogy a Luca nap megfigyeléseim mit jeleztek előre szeptemberre. 

Délutánra olyan sötét felhő jött, hogy rég láttam már ilyet, lett is dörgés-villámlás és jó nagy eső. Az eső nagyon kellett, de ez a vihar félelmetes volt. 

30-a van...

Szeptember utolsó napja.

Kissé borongós reggel van, de nincs nagyon hideg, 10 fok van. Ahogy látom az eget, szerintem ki fog derülni az idő. (Vagy nem, az előrejelzés 11 mm esőt ígér és max. 15 fokot, na meglátjuk)