Meglepi hagymás növények

Nagy meglepetés ért ma a kertben! Több is!

Azt hittem, hogy tavaly, amikor a vízvezetékszerelő kiásta azt a hatalmas gödröt, hogy kivigye a szennyvízcsövet, azzal kiirtott egy csomó hagymás növényt is. Ehelyett, rengeteg, de tényleg nagyon sok tulipán és nárcisz bújik elő. 

Pedig magamban a tulipánokról le is mondtam, mert tavaly sem volt rajtuk egyetlen virág sem, valószínűleg sosem voltak kiszedve és a tulipánról azt olvastam, hogy évről -évre mindig mélyebbre és mélyebbre ássa magát, míg végül már ki sem hajt.

Szerintem tavaly a talaj megmozgatásával sok-sok apró hagyma kerülhetett a felszín közelébe és most akkora telepek nőnek, hogy  csak néztem. Nem tudom lesz-e rajtuk virág, de ha nem, akkor is tovább nevelem majd ezeket a hagymákat, míg elérik a virágzó méretet. Amikor ősszel rendbe tettem és kigyomláltam a gazt az előkertből, találtam pár hagymát, de nem gondoltam tulipánra. Ezeket a hagymákat ősszel elültettem egy "valami" feliratú kis jelölőtáblácskával és most látom, hogy ezek is tulipánok. 

Ezeken kívül elég sok nárcisz is hajt kifelé, olyan helyeken, amiken tavaly nem volt és jóval több jácint is jött elő. Nem tudom mitől  keltek életre, talán attól, hogy teljesen kigazoltam, átlazítottam az egész talajt. Az idén még trágyát is fognak kapni. 

A tavalyihoz képest nagyon elszaporodtak a krókuszok is. Az a kis csomó, amit 2018 őszén tettem a földbe első kerti ténykedésemként, egész nagy területet foglal most el. Nagyon örülök neki! Bár egy kis csomót úgy kellett visszanyomni a földbe, mert egy nyavalyás vakond kitúrta. 

És találtam egy egész nagy telep nárciszt is, amire nem emlékszem tavaly tavaszról, illetve szálanként nőnek hóvirágok is. 

Meg akarom jelölni az összes növényt, amik most meglepetészszerűen bújtak elő, hogy tudjam hol vannak. Fel szeretném majd szedni a hagymákat, hogy újra ültessem őket. Ezért ma vágtam egyforma hosszúságú kis pálcákat és akril festékkel megfestettem őket. A fehérek a hóvirágot jelentik, a sárgák a nárciszokat, a pirosak a tulipánt és a kékek lesznek a jácintok jelölői. 

A többi harmincvalahány féle hagymás még az ősszel táblácskákat kapott. 

Sajnos úgy látom nem minden jött elő, nyoma sincs a téltemetőnek és a hófénynek sem, de a többi úgy tűnik meglesz.