FEBRUÁR

Lassan kibattyogunk a februárból is és érdekes ahogy visszaolvastam Luca 2. napját tavaszias idő volt, ahogy most is és még jó pár napon ebben a hónapban, de változatosság is volt, ahogy akkor is. Talán ezeket a viharos szeleket nem jelezte semmi előre, de még ennyi egyezést sem vártam, tekintve, hogy felmelegedés van, vagy mi. 

A nagy szél egyik vasárnap (2-án)  leszakította az elektromos vezetéket is, megállt bennem az ütő is, amikor kimúlt az áram a házban. Az óra is elnémult, de akkor még viszonylag nyugodt voltam, az aggódás akkor kezdődött, amikor rájöttem, hogy kizárólag nálam nincs áram. Na, akkor jött a hubazmegdemiarossebvanmost. Aztán észrevettük, hogy lóg a fázis vezeték, az ami bejön a házhoz, ott lengedezett s szélviharban.

Órákig hívtam a szolgáltatót, de amikor végre felvették, akkor veszélyesnek minősítették a helyzetet és egy órán belül ki is jött az ügyeletes szaki. Szegény abban a szélben felmászott az oszlop tetejére és meg is jött a delej rögtön. Szerintem még most is hallani lehet a kő dübörgését, ahogy leesett a kebleimről. 

Valahogy nem szeretem az ilyenfajta problémákat, az ember olyan tehetetlennek érzi magát, ha nem tudja mi a baj, illetve mi a megoldás. Szerencsére nem nekem kellett tudnom.

Visszatérve az időjárásra, jó ez a február, volt a múlt héten -9 fok is reggel, de lehetne sokkal, de sokkal hidegebb is az idő. Ez azért is kardinális kérdés most nekem, mert fával fűtök és amikor elmegyek pár napra, nagyon lehűl a ház. 8-12 fokról kell újra felfűtenem és ez azt jelenti, hogyha reggel 7-kor befűtök és a vizet felmelegítem 80 fokosra, akkor is estére lesz 20 fok, mert a falak elnyelik a meleget. Hát ezért is van bennem annyira a nagy tavaszvárás. 

És ezek a borzasztó szelek igazán elmúlhatnának. Nem szeretek kimenni sem ebben az időben.