Mai vegyeses

Valahogy az időjárás előrejelzés nincs köszönőviszonyban a valósággal. 3 fokot írtak ma hajnalra, -1 van. Megint deres minden. 

Azt hiszem jól tettem, hogy mégis betakartam az új rózsatöveket, jól felhúztam rájuk a földet és nyakon öntöttem őket kúp alakban friss, száraz komposzttal. Kevertem bele el nem komposztálódott faleveleket is, hogy engedje kicsit levegőzni azért a töveket. Meglátom megmaradnak-e. Szeretném, ha túlélnék, 3 féle nagyon szép rózsát vettem, 3 különböző méretű lesz, 60-70 centis, egy kb. 90 centis és egy másfél méteres magasságú. Utóbbi illatos is, rózsaszín és érdekes formájú tömör virágja lesz. Ha sikerül nekik begyökeresedni és életben is maradnak, akkor majd jövőre lesz róluk kép is. 
Ha nem, akkor ez volt az utolsó kísérletem a szabadgyökerű rózsákkal, akkor csak konténereset fogok venni. 
A többi rózsát nem kell takarni, de azért fogok a tövük köré önteni komposztot ugyanígy, ahogy az újakkal is csináltam. Hétvégén meg is oldom ezt, mert most már - miután nem lehet hinni az előrejelzésnek - bármelyik éjszaka lezuhanhat a hőmérséklet, itt egyébként is mindig hidegebb van pár fokkal. 

Viszont október közepén túl vagyunk és még mindig nyílnak virágok a kertben,  a kúpvirágok még egész jól nyomják és újabb sáfránykrókuszok is bújtak elő. 

kk_img_20211017_145736.jpg

Macskafronton úgy tűnik, hogy valami baj van a környéken, mert Elzának is hasmarsa van. Még rosszabb, mint a Böbének volt. Böbiből néha kicsusszant a kaki, de Elzából gyakorlatilag folyik. Tiszta szar az egész macska. Az egész hátsó fele, a farka, mindene és persze nagyon bűzlik. 
Tegnap beengedtem a verandára, jól összekente a plédikéjét, ki kellett mosni. Szerencsére ő is érzi, hogy ez így nem OK és nem jött be többször. Enni nem adtam neki, koplalja csak ki. Szerintem Böbének is azért tartott olyan sokáig, mert nem koplalt. Szóval Elza tegnap nem evett, ma reggel adtam neki nedves falatot, Felix-et, de csak fél zacsival, azt is azért, mert belenyomtam a pastát (gyógyszer), de sajnos nem ette meg. Száraz kaja van kinn, azt ehet. Reménykedek abban, hogy Elza könnyebben helyrejön, mint a Böbe, mert Elza vasból van. Ez a CicaNéni, már annyi mindent túlélt (kiindulva abból, hogy milyen állapotban került ide hozzám) egy hasmenést is túl fog. Ha holnapra nem lesz jobban, akkor kérek a dokitól neki is olyat, mint amit a Böbe kapott, csak azt nem tudom, hogy adom be neki. Mert Böbit könnyebb átvágni fincsi falatokkal,  Elza sokkal rutinosabban köpi ki a gyógyszert. :)))

Egyébként nem tudom, hogy ez járvány, vagy valaki megeteti valamivel a cicákat, esetleg már ki vannak a házaknál rakva a rágcsálóirtók és belezabáltak valamibe...  nem tudom, de a halott cica is fura volt. Remélem nem gyilkolja senki a macskákat a környékben. Herkules még jól van.