Fehér árnyékliliom (Hosta plantaginea)

 Most virágzik az árnyékliliom, nem is mertem számítani rá, mert tavasszal kaptam. Az igaz, hogy nem volt kicsi, de nem tudtam, hogy mennyire sínyli meg majd az átültetést. És árnyékliliom lévén, olyan helyre is tettem, ami tényleg árnyékos. Ennek a téglafalnak, ami a képen is látszik az északi oldalára, ott nem igazán süt a nap, de azt hiszem az árnyékliliom éppen az ilyen helyekre való. Olyan illata van, hogy valami fantasztikus! Imádom! 

Gondoltam befuttatom azt a falat borostyánnal, de még terveim vannak, lehet, hogy le lesz bontva és a helyére épülne egy kültéri konyha, míg el nem dől véglegesen, addig nem futtatok rá semmit. 

k_20200903_074202.jpg

Egyébként nagyon szeretem az árnyékliliomokat, van vagy 9-10 féle már, de a zöme még keresi a helyét  kertben. Az egyiken épp izgulok, hogy még kihajt-e, nemrég rendeltem és nem tudtam azonnal elültetni és elpusztultak a levelei, de ismerve ezeket a növényeket, nem olyan könnyen lehet őket kinyírni. 

Azok, amiket tavaly ősszel vásároltam még ideiglenes helyen vannak, de szépen nőnek és virágot is hoztak. Az idén is rendeltem 4 félét, ezeket az előkertbe ültettem az orgonabokor alá és a gázóra alá és környékére, mert ezek árnyas helyek, ott szerintem jól ellesznek. 

Van még egy nagyon árnyas hely a kertben, ahová hostákat tervezek tenni, de azt ki kell még alakítani. Onnan kell kivennem még szőlőt, ami már csak hajt az árnyékban, de nem terem és a vezetődrótokat is le kellene onnan szedni... hát van munka, na!